Roca Group încheie anul 2023 cu venituri de 2.057 milioane de euro și investiții de 153 milioane de euro

Într-un mediu extraordinar de dificil din cauza contracției în construcții și a schimbării priorităților consumatorilor în perioada post-pandemică, grupul a înregistrat o cifră de afaceri similară cu cea din anul precedent și un profit de 27 de milioane de euro.

Compania și-a majorat investițiile curente cu 13%, până la 153 de milioane de euro.

În ceea ce privește sustenabilitatea, compania și-a redus emisiile de CO2 Scope 1 și 2 cu 50% față de 2018

Roca Group, lider mondial în proiectarea, producția și comercializarea de produse pentru spațiul de baie, încheie anul financiar 2023 cu o cifră de afaceri de 2.057 milioane de euro, într-un an marcat de paralizarea construcțiilor noi din cauza ratelor ridicate ale dobânzilor și a schimbărilor în comportamentul consumatorilor, care, într-un context post-pandemic, acordă prioritate consumului de alte tipuri de bunuri și servicii față de renovarea locuinței. Această situație complicată a fost, de asemenea, agravată de presiunea inflaționistă și de reducerea consecutivă a marjelor comerciale. În acest context, EBITDA s-a ridicat la 318 milioane EUR, echivalentul a 15% din venituri, iar profitul net a fost de 27 milioane EUR, afectat negativ de efectul hiperinflației în filiala argentiniană..

153 de milioane de euro investiții, cu 13% mai mult decât în 2022

Compania și-a sporit efortul investițional la 153 de milioane de euro, față de 135 de milioane de euro în 2022. Aceste resurse au fost alocate în principal pentru extinderea și îmbunătățirea capacității de producție a fabricilor; consolidarea Centrelor de Competență; digitalizarea și dezvoltarea de noi produse și îndeplinirea etapelor stabilite în planul de sustenabilitate, precum și modernizarea instalațiilor și showroom-urilor (Roca Galleries și Laufen Spaces, printre altele).

De asemenea, în 2023, Roca Group s-a angajat să își consolideze poziționarea pe segmentul mobilierului de baie premium prin achiziționarea companiei Madeli din Statele Unite; și-a completat portofoliul de căzi de baie și căzi de duș prin achiziționarea companiei Clarke (tot din SUA), iar pe piața lavoarelor premium din oțel, a încorporat în grup compania germană Alape. Aceste operațiuni au permis companiei să rămână în fruntea tehnologiei în fiecare dintre categorii, consolidându-și modelul Centrelor de Competență inițiat anul trecut.

Sustenabilitate: către zero emisii nete până în 2045

Roca Group se dedică în continuare sustenabilității din punct de vedere integral, incluzând fiecare dintre operațiunile sale. Până la sfârșitul anului 2023, a obținut o reducere cu 50% a emisiilor sale de CO2 Scope 1 și 2 în comparație cu 2018, precum și o reducere la jumătate a deșeurilor generate în aceeași perioadă. Intensitatea utilizării energiei în cadrul operațiunilor sale (energia necesară pentru a produce o anumită producție) a fost redusă cu 57% față de același an. La rândul lor, dezvoltarea planurilor privind neutralitatea apei și circularitatea au contribuit la îndeplinirea planului de dezvoltare sustenabilă al grupului.

În acest an, compania s-a remarcat și prin punerea în funcțiune a primului cuptor tunel electric din lume pentru producția de porțelan sanitar la fabrica din Gmunden (Austria), o etapă fără precedent care conduce la schimbarea paradigmei, atât în porțelanul sanitar, cât și în alte sectoare ceramice. Implementarea acestei tehnologii face din fabrica de la Gmunden prima din lume dedicată producției de porțelanuri sanitare cu zero emisii nete.

Toate aceste obiective au condus la poziționarea companiei în primele 3% dintre companiile globale în ceea ce privește performanța de sustenabilitate, conform ratingului Ecovadis, primind Medalia de Aur în semn de recunoaștere.

Două noi investiții ale Roca Group Ventures

Platforma Roca Group Ventures continuă să promoveze colaborările și investițiile cu start-up-uri care stimulează inovarea și evoluția sectorului, cu 25 de milioane de euro de investiții angajate pentru companiile emergente care contribuie la inovare și stimulează sectorul și industria.

Chiar săptămâna aceasta, fondul și-a prezentat investițiile în două noi proiecte. Pe de o parte, în compania spaniolă KMINA, un fabricant de produse pentru sprijinirea persoanelor cu mobilitate redusă, care dezvoltă și distribuie, de asemenea, produse pentru prevenirea accidentelor domestice și pentru facilitarea utilizării spațiului din baie. Produsele sale sunt concepute pentru persoane cu nevoi diferite, cum ar fi persoanele în vârstă sau persoanele cu dizabilități. Pe de altă parte, Roca Group Ventures pariază pe Boon, un start-up indian expert în inteligența artificială aplicată tehnologiei apei, care dezvoltă, produce și distribuie purificatoare de apă inteligente și durabile pentru birouri, hoteluri și stațiuni. Aceste purificatoare au funcții conectate pentru îmbunătățirea calității apei și analiză predictivă pentru service, eliminând utilizarea sticlelor de plastic, reducând deșeurile și emisiile de carbon.