Roca Group a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 2,09 miliarde de euro și o investiție de 135 milioane de euro

Grupul și-a majorat vânzările cu 1,9%, în ciuda complexității macroeconomice și a încetinirii cererii, obținând un profit net de 42 de milioane de euro

Grupul continuă pe calea creșterii datorită flexibilității, adaptabilității și căutării excelenței în toate procesele sale

În ceea ce privește sustenabilitatea, compania și-a redus emisiile de CO2 Scope 1 și Scope 2 cu 39% din 2018

Roca Group, lider mondial în proiectarea, producția și comercializarea de produse pentru spațiul de baie, a încheiat anul financiar 2022 cu o cifră de afaceri de 2,092 miliarde de euro, cu 1,9% mai mult decât în 2021, în ciuda scăderii nivelului cererii, în mare parte din cauza creșterii costului energiei, a creșterii inflației la nivel mondial și, pe de altă parte, a impactului negativ al retragerii investiției din Rusia. Grupul a obținut un profit net de 42 de milioane de euro, păstrându-și tendința de creștere, datorită îmbunătățirii continue a proceselor sale de producție, implementării unor operațiuni comerciale flexibile, adaptabile la diferite nevoi locale, și aplicării unor politici de reducere și control al costurilor de producție. EBITDA a crescut la 356 de milioane de euro, echivalentul a 17% din cifra de afaceri.

În evoluția vânzărilor, creșterile obținute în Brazilia, India, China, dar și în Spania(care a menținut o creștere susținută din 2014, excepție făcând consecințele Covid în 2020) au fost semnificative.

Albert Magrans, CEO Roca Group, a subliniat că "într-un an atât de complicat ca acesta, profesioniștii noștri au făcut ca implicarea și efortul lor să conteze, prelungind creșterea companiei". De asemenea, el a subliniat că "activele nete au crescut la 1,7 miliarde de euro, ceea ce reflectă puterea financiară a grupului, care își bazează creșterea pe autofinanțare prin reinvestirea profiturilor".

Investiții de 135 de milioane de euro, în creștere cu 8,9% față de 2021

Compania și-a mărit efortul de investiții la 135 de milioane de euro, față de 124 de milioane de euro în 2021, care au fost alocate în principal pentru: proiecte de extindere și îmbunătățire a capacității de producție a fabricilor din Brazilia și India, o nouă fabrică de cădițe de duș din rășină și căzi de baie din compozit în Polonia, extinderea afacerii cu mobilier de baie în Spania și Portugalia, precum și investiții în decarbonizare, circularitate și senzorizare care garantează dezvoltarea tuturor centrelor de producție în ceea ce privește digitalizarea, sustenabilitatea și utilizarea eficientă a resurselor.

Pe de altă parte, compania a efectuat cu succes conversia fabricii sale din Croația într-un centru logistic, transformând-o într-un hub care deservește principalele piețe din Europa Centrală.

Sustenabilitate: progrese în vederea atingerii obiectivului de neutralizare a emisiilor de dioxid de carbon până în 2045

De la lansarea planului său de decarbonizare în 2018, Roca Group a obținut o reducere de 39% a emisiilor de CO2 din Scope 1 și Scope 2. De asemenea, și-a redus intensitatea consumului de energie cu 47% și, numai în 2022, a instalat peste 10.000 de panouri fotovoltaice în mai multe locații, inclusiv în Gavà (Spania), Cantanhede (Portugalia) și Suzhou (China), pentru a ajunge la un total de 21.800 de panouri în unitățile grupului din întreaga lume.

De asemenea, planul de eficientizare a consumului de apă inițiat în anul 2021 la fabricile din Burgos (Spania), Eskisehir (Turcia), Settat (Maroc) și Cantanhede (Portugalia) continuă să facă progrese. Cu acesta în vigoare, s-a obținut deja o reducere de 47% a consumului de apă și o reducere de 55% a intensității utilizării apei în ultimii cinci ani.

În plus, Roca Group a reușit să atingă un nivel de 74% de reutilizare sau reciclare a deșeurilor sale și o reducere de 54,6% a intensității generării de deșeuri în aceeași perioadă.

Dezvoltarea centrelor de competențe

Unul dintre principalele repere în adaptarea capacităților Roca Group la piață este extinderea modelului industrial al Centrelor de Competențe, care permite companiei să răspundă cu mai multă agilitate, eficiență și sustenabilitate la nevoile și cerințele utilizatorilor. Centrele de Competențe sunt configurate ca hub-uri de cunoștințe și tehnologie, care coordonează acțiunile întregului grup în categoriile lor respective.

Integrarea unităților Royo și Sanit în rețeaua industrială a grupului, achiziționate în 2021, a impulsionat în mod deosebit consolidarea acestui model, întărind oferta globală a companiei de soluții integrale pentru baie, incluzând toate categoriile de produse, pe lângă porțelanul sanitar: baterii, mobilier de baie, sisteme de instalații, panouri duș și accesorii, căzi de baie din compozit sau oțel.

Creșterea și investițiile continuă și în 2023

Pe parcursul anului 2023, Roca Group a continuat să își consolideze politica de achiziții prin tranzacția cu compania americană Madeli. Grupul a anunțat achiziționarea companiei de mobilier de baie și oglinzi, cu sediul în Florida, cu 500 de puncte de vânzare în SUA, contribuind la întărirea acestei categorii de produse și generând un efect strategic de domino pe o piață în care mobilierul preia ponderea în decizia de renovare.

Anul acesta a fost benefic și în ceea ce privește investițiile în inovare prin intermediul platformei Corporate Venture Capital CVC a Roca Group: Roca Group Ventures. Aceasta a făcut o investiție inițială în Aquí Tu Reforma (ATR), o platformă digitală pentru renovarea locuințelor care vizează îmbunătățirea experienței utilizatorului final, și a analizat peste 120 de start-up-uri. De asemenea, platforma a încheiat mai multe colaborări prin dovezi de concept (POC) legate de produse conectate pentru baie, gestionarea defecțiunilor, noile tehnologii și reputația digitală.