Roca Group stabilește un punct de referință în materie de sustenabilitate cu prima unitate de producție de ceramică sanitară cu emisii zero din lume
Grupul prezintă orientarea sa către mai multe prefabricate, o conectivitate ușoară și modularitate.
Grupul prezintă orientarea sa către mai multe prefabricate, o conectivitate ușoară și modularitate.
Roca Group, liderul pieței în domeniul băilor, continuă să avanseze pe calea sustenabilității, stabilind noi standarde de mediu pentru industrie. Grupul a primit recent cea mai înaltă recunoaștere din partea EcoVadis - cel mai respectat organism mondial de evaluare a sustenabilității corporative - obținând prestigioasa Medalie de Platină. Roca Group se numără astfel printre primele 1% din cele peste 150 000 de companii evaluate la nivel global în ceea ce privește performanța în materie de sustenabilitate.
Compania globală, cu 78 de fabrici și prezență în peste 170 de țări, a stabilit un nou standard de mediu pentru producția de ceramică sanitară: în Gmunden, Austria, Roca Group operează deja prima unitate de producție de ceramică sanitară fără emisii de CO2 din lume, cu un cuptor cu tunel electric pus în funcțiune în 2023. Produsele fabricate acolo au obținut Cradle to Cradle Certified® Circularity* nivelul Bronz, Roca Group fiind astfel prima companie la nivel global care obține această certificare.
În cadrul unei conferințe de presă la ISH Frankfurt 2025, directorul general Alberto Magrans a subliniat evoluția Roca Group către diversificarea produselor pe verticală, rolul tot mai important al prefabricatelor în construcții, modularitatea și conectivitatea.
Magrans a subliniat angajamentul grupului față de sistemele modulare de fabricație prin intermediul mărcilor sale globale, Roca și Laufen, ca răspuns la cererea tot mai mare pentru construcții mai eficiente și sustenabile. În conformitate cu această schimbare a industriei, compania continuă să dezvolte soluții inovatoare care integrează prefabricatele pentru a optimiza resursele și a reduce impactul asupra mediului.
În același timp, grupul efectuează cercetări împreună cu comunitatea științifică în multe domenii. Soluțiile de baie adaptate vârstei, filtrarea apei, conectivitatea și IoT a produselor, igiena sanitară personală și publică și concepte modulare de mobilier pentru băi, printre altele, sunt soluțiile nou dezvoltate de grup la târg.
Cu mărcile sale globale, Roca și Laufen, compania acoperă toate categoriile de produse prin intermediul centrelor de competență pentru a oferi concepte complete de baie. Punctul forte al grupului constă în capacitatea sa de a gestiona o gamă variată de categorii de produse și de a le integra într-o baie completă.
Pentru Marc Viardot, directorul de marketing și design al grupului, importanța socială deosebită a băii este tema centrală în dezvoltarea și designul produselor mult mai mult decât simplul principiu „forma urmează funcția”. Această filosofie evoluează în „forma urmează relevanța socială”, care îi ghidează și alegerea designerilor. Printre aceștia se numără vizionari precum Yves Béhar, un consultant internațional de top în materie de mărci și design. Compania prezintă studiul său asupra unui lavoar din ceramică realizat în cadrul noului e-Kiln, despre care Viardot spune că nu este altceva decât "reinventarea lavoarului".
În timpul conferinței de presă, alți trei designeri renumiți și-au prezentat produsele concepute pentru Roca sau Laufen, inclusiv conceptul holistic de baie Meridian al lui Jaenette Altherr și gama de baterii Kay a designerului german Stefan Diez (ambele pentru Roca). Designerul elvețian Peter Wirz a explicat noua baie Laufen ProX - un exemplu al abordării democratice a designului Laufen.
Înrădăcinată în moștenirea arhitecturii mediteraneene, dar care privește spre viitor, Roca prezintă un stand care întruchipează simplitatea, căldura și tehnologia. Inspirat de interacțiunea dintre lumină, materiale și spațiu, conceptul reflectă angajamentul Roca față de excelența în design, sustenabilitate și inovație. Proiectat de firma de arhitectură Mesura din Barcelona, standul îmbină perfect autenticitatea materialelor, sensibilitatea față de mediu și un limbaj arhitectural atemporal, oferind vizitatorilor o experiență captivantă, care inspiră.
Concepută de studioul norvegian transdisciplinar Snøhetta, expoziția conduce vizitatorii prin camere tematice cunoscute sub numele de Matter Spaces. Acestea oferă posibilitatea de a experimenta modul în care marca abordează provocările arhitecturii băilor moderne: cu soluții de sistem bine gândite la toate nivelurile, de la produse individuale și pereți sanitari prefabricați până la băi complet echipate.
Marca Laufen, linia emblematică premium a grupului, ia întotdeauna în considerare problemele majore ale timpului nostru, inclusiv conservarea resurselor în producție și utilizare, coexistența între generații, noile standarde de igienă și integrarea tehnologiilor digitale.
*Cradle to Cradle Certified® este o marcă înregistrată a Cradle to Cradle Products Innovation Institute.
Roca Group, cu mărci precum Roca și Laufen, este lider mondial în proiectarea, producția și comercializarea de produse de baie pentru arhitectură, construcții și design interior. Fondat la Barcelona în 1917, acesta combină tradiția și cunoștințele cu pasiunea pentru inovare și respectul pentru mediu, cu scopul de a satisface nevoile oamenilor și de a contribui la îmbunătățirea calității vieții societății.
Având principiul sustenabilității în centrul și la baza tuturor activităților sale și cu scopul de a lăsa moștenire generațiilor viitoare o planetă mai bună, Roca Group implementează această cultură în cele 170 de țări în care operează și în cele 78 de fabrici ale sale, prin angajamentul zilnic al celor peste 20 000 de angajați ai săi.
Acest grup de familie este lider de piață în Europa, America Latină și India. De asemenea, are o prezență puternică în Asia, Orientul Mijlociu, Australia și Africa. Ca urmare, este un lider mondial în domeniul său de activitate.
Mai multe informații la: rocagroup.com